Válassza ki az országot:

Kosár

Nincsenek tételek a kosárban...

Vásároljon 30 000 Ft többet és kap ingyenes szállítást

Panaszkezelési eljárás

REKLÁMSZABÁLYOK


1. NYILVÁNVALÓ HIÁNYOSSÁGOK ÉS HIBÁK AZ ÁTVÉTELKOR

Ha a megrendelt áru már az áru átvételekor nyilvánvaló hiányosságokat mutat, a vevőnek jogában áll nem átvenni az árut. Ilyen esetben az áru visszakerül az eladóhoz, aki köteles a hibás állapotot rendbe tenni és a hibátlan árut a lehető leghamarabb elküldeni a vevőnek.
Abban az esetben, ha a jótállási idő alatt az áru használata során hiba keletkezik, a vevő a jelen Reklamációs feltételek szerint járhat el és reklamálhat.


2. FELELŐSSÉG A HIBÁKÉRT (TÖRVÉNYES JÓTÁLLÁS)

 

A vevő jogosult az eladótól vásárolt áru hibáját az átvételtől számított két éven belül kifogásolni. Ha a vétel tárgya használt dolog, ez az időtartam egy évre csökken.

A hibás teljesítés joga nem illeti meg azt a vevőt, aki maga okozta az áru hibáját. A szokásos használatból eredő kopás, illetve használt áru vásárlása esetén a korábbi használat mértékének megfelelő kopás nem minősül az áru hibájának. Az áru nem megfelelő vagy nem megfelelő használat vagy kezelés, illetve például természeti katasztrófa vagy erőszakos rongálás által okozott hiba sem minősül hibának.

A vevő a hibát csak annál az eladónál reklamálhatja, akitől az árut vásárolta.

Elsődleges jogorvoslatok

Ha a megvásárolt áru hibás, a vevő jogosult a hiba kijavítására a) új, hibátlan dolog átadásával vagy b) a dolog kijavításával, kivéve, ha a választott kijavítási mód lehetetlen vagy a második módszerhez képest aránytalanul költséges.

Az eladó jogosult a hiba kijavítását megtagadni, ha az lehetetlen vagy aránytalanul költséges, különös tekintettel a hiba jelentőségére és arra az értékre, amelyet az áru a hiba nélkül képviselne.

Másodlagos jogorvoslatok

A vevő jogosult ésszerű árengedményt követelni vagy a szerződéstől elállni, ha

  • az eladó megtagadta az áru hibájának kijavítását;
  • az eladó nem javította ki megfelelően a hibát (azaz ésszerű időn belül, ingyenesen, a vevőnek okozott jelentős kellemetlenségek nélkül), vagy ha az áru kijavítása vagy kicserélése objektíve nem lehetséges, vagy az eladó számára ésszerűtlen költségekkel járna;
  • a hiba a javítást követően ismételten jelentkezik;
  • a hiba lényeges szerződésszegést jelent (azaz a hiba lehetetlenné teszi az áru rendeltetésszerű használatát, és objektíven nem feltételezhető, hogy a hibát az eladó kijavítja);
  • az eladó kijelenti, hogy nem fogja a hibát ésszerű időn belül vagy a vevőnek okozott jelentős kellemetlenségek nélkül kijavítani, vagy a körülményekből egyértelműen kitűnik, hogy az eladó nem fogja a hibát megfelelően kijavítani.

Az ésszerű árengedményt a hibátlan áru és a vevő által átvett hibás áru értéke közötti különbségként kell meghatározni.

A vevő nem jogosult elállni a szerződéstől, ha az áru hibája jelentéktelen.

3. KÁRRENDEZÉSI FOLYAMAT ÉS KEZELÉS

 

A vevő, aki úgy dönt, hogy az eladótól vásárolt árut reklamálja, az árut az összes tartozékkal, az adóigazolás (számla) másolatával és a kitöltött reklamációs kérelemmel együtt a DIMEX ART s.r.o., Lihovarská 1378/11, Radvanice, 716 00 Ostrava, Csehország (megjegyzés: korábbi Bastro telephely) címre küldi. A Vevő felelős az igényelt áru megfelelő átadásáért az Eladónak. A reklamációs kérelem letölthető ITT (az Eladótól e-mailben, telefonon vagy postai úton kérhető). Az árut az eladó üzletében is át lehet adni és az igénylőlapot ki lehet tölteni.

Abban az esetben, ha a reklamált árut a Vevőtől az Eladóhoz küldi, a reklamáció beérkezésének időpontjának azt a dátumot kell tekinteni, amikor az áru utolsó részét az Eladó átvette. A követelés rendezésének az a nap tekintendő, amikor az Eladó tájékoztatja a Vevőt a követelés rendezéséről.

Az Eladó köteles a hiba jelzését követő ésszerű időn belül a hibát kijavítani (a reklamációt rendezni). A reklamáció rendezésének maximális határideje a reklamációs kérelem Eladó általi kézhezvételét követő naptól számított 30 nap, kivéve, ha az Eladó a Vevővel hosszabb határidőben állapodik meg. Ha a reklamáció a megadott határidő lejárta után sem kerül rendezésre, a Vevőt ugyanazok a jogok és kötelezettségek illetik meg, mintha elháríthatatlan hibáról lenne szó.

Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó köteles a vételárat indokolatlan késedelem nélkül visszatéríteni, miután az árut megkapta, vagy miután a vevő igazolta, hogy az árut elküldte, de legkésőbb 14 napon belül.

Ha az eladó értesíti a vevőt az áru javítás utáni átvételének lehetőségéről, de a vevő az értesítéstől számított ésszerű időn belül nem veszi át az árut, az eladó jogosult az áru tárolásának díjára. Ez a díj 150 CZK. Az eladó és a vevő megállapodhatnak az áru szállításának feltételeiről.

Az Eladó e-mailben vagy telefonon tájékoztatja a Vevőt a reklamáció előrehaladásáról (elfogadás, rendezés vagy elutasítás).

4. TAPÉTA PANASZ FELTÉTELEI

Tapéta reklamáció esetén a vevőnek kell megvizsgálnia a tapétát az átvételt követően (és a használatba vétel előtt). Javasoljuk továbbá, hogy a tapéta számát és tételét feltüntető eredeti címkét őrizze meg esetleges reklamációk esetére.

Reklamáció esetén a vevő

  • a tapétatekercset egy darabban kell visszaküldenie az eladónak (azaz a tapétát nem szabad elvágni)
  • a tapéta számát és tételét feltüntető eredeti címkét minden reklamált tekercshez csatolja az ajánlásnak megfelelően.

Ha a fenti feltételek nem teljesülnek, a fogyasztónak minősülő vevő annak teszi ki magát, hogy az eladó elutasítja a reklamációját. Vállalkozó vásárló esetében az eladónak automatikusan joga van elutasítani az igényt a fenti feltételek teljesítésének elmulasztása miatt.

Nem lehet reklamálni olyan tapétát, amelyet már felragasztottak a falra vagy más hordozóra. Ezért a vevő köteles minden egyes tapétatekercset a tényleges felragasztás előtt megvizsgálni, hogy a tapétán a levágás után, vagy akár az aljzatra történő felragasztás után ne lehessen hibát vagy színeltérést felfedezni.